loading...
بـــــــــــــــیداد
ویدئو
علی بازدید : 178 یکشنبه 10 فروردین 1393 نظرات (0)

كساني كه مبتلا به خودارضايي هستند، ممكن است گرفتار تمام آسيب‌هاي آن نشوند. ولي به تناسب مدت زمان ابتلايشان و همچنين ميزان دفعاتي كه اين كار را انجام مي‌دهند، مشكلاتي گريبانگيرشان خواهد شد.
ممكن است كسي بگويد عوارض و آسيب‌هايي كه ذكر شده مربوط يه كساني است كه شديدا به اين مشكل دچار هستند، ولي اگر كسي اين كار را در حد كم و معقول انجام دهد ضرري به او نمي‌رسد. در پاسخ به چنين افرادي بايد گفت حتي اگر اين حرف درست باشد و خودارضايي در حد محدود ضرري به دنبال نداشته باشد، ولي اعتراف بسياري از مبتلايان نشان مي‌دهد، معمولا افرادي كه گرفتار اين مشكل مي‌شوند، به تدريج به آن عادت كرده، تعداد دفعات انجام اين كار روز به روز بيشتر مي‌گردد. در واقع نسبت به اين عمل حالت اعتياد پيدا مي‌كنند و ترك آن برايشان بسيار مشكل مي‌شود وقتي هم به آن معتاد شوند قطعا آسيب‌ها و عوارض به سراغشان خواهد آمد و آنها را گرفتار خواهد نمود. همانطور كه سيگار كشيدن و يا استفاده از قرس‌هاي روان گردان حتي براي يكبار هم خطرناك است، چون لذتي كه فرد هنگام مصرف آنها مي‌برد و آرامش كاذبي كه به او دست مي‌دهد، او را به سم مصرف دوباره مي‌كشاند و زماني به خودش مي‌آيد كه به آنها معتاد شده است. يكي از متخصصين در اين باره مي‌گويد: استمناء توام با ارضاي كامل جنسي نيست و در صورت تكرار در دفعات بعدي به صورت يك عادت كامل، مركب از عادت رواني و عضوي در مي‌آيد كه در اين صورت شخص مبتلا حتي به طور غير اردادي آن را ادامه مي‌دهد و حتي گاه افزايش خواهد داد و به همان نسبت ضررهاي آن بيشتر خواهد شد. پس عاقلانه اين است كه از اول گرد آن نرويم و حتي يك بار هم تجربه‌اش نكنيم.

دوستی چنين مي‌گويد: من يه جوون هجده ساله هستم كه از سن سيزده چهارده سالگي اين عمل رو انجام مي‌دم من از اين عمل متنفرم ولي الان يك ساله بدجور بهش اعتياد دارم اصلا انگار ناخوداگاه اين كار رو انجام مي‌دم. شده واسم يه كار حتمي مثل آب خوردن و دستشويي كردن كه آدم خود به خود و اتوماتيك انجامش مي‌ده. مغزم بهش عادت كرده. اصلا انگار اگه يه روز اين كار رو انجام ندم مغزم به نورون‌هاي عصبيم دستور خوابيدن نمي‌ده. دارم ديوونه مي‌شم همه چيم افت كرده .... به دادم برسيد.

برخي از نوجوانان ممكن است تصور كنند كه عمل خودارضايي چون همراه با دفع شهوت است موجب آرامش مي‌گردد اين هم از تصورات اشتباهی است كه برخي از كتاب‌ها و سايت‌هاي غير علمي آن را ترويج مي‌كنند و متأسفانه برخي از افراد هم فريب مي‌خورند. اما بايد گفت، چنين نيست، زيرا خودارضايي اگر موقتا هم باعث آرامش فرد شود، آرامشي كاذب ايجاد مي‌كند و پيامدهاي ناگوار آن، جايي براي خوشي موقت و لذت زودگذر ناشي از خودارضايي باقي نمي‌گذارد. درست مثل معتادي كه مصرف مواد را براي احساس لحظه سرخوشي ولذت به قيمت گزافي تكرار مي‌كند و در برابر آن چيزهاي ارزشمندي را از دست مي‌دهد. آرامش واقعي هنگامي به دست مي‌آيد كه غريزه جنسي از راه صحيح خودش ارضا گردد. خودارضايي كه نوعي انحراف در ارضاي ميل جنسي است و آسيب‌هاي زيادي مثل اضطراب و استرس به همراه دارد. چگونه مي‌تواند باعث آرامش گردد؟

ممكن است براي نوجواني كه هنوز آلوده به خودارضايي نشده است اين سوال ايجاد شود كه حالا من اگر خودارضايي نكنم و دست از اين لذت بردارم چه فايده‌هايي دارد؟ در جواب اين سوال مي‌توان گفت مبتلا نشدن به خودارضايي اگر هيچ فايده‌اي غير از در امان ماندن از آسيب‌هاي ذكر شده (صفحه 37) نداشته باشد، مي‌ارزد كه نوجوان كمر همت ببندد و با اراده‌اي قوي خودش را از افتادن در اين گرداب حفظ كند. علاوه بر اين عفت‌گرايي و پاكدامني به انسان كمك مي‌كند تا با فكري آرام و متمركز برنامه‌هايي را كه براي آينده خودش ريخته عملي كند، در حالي كه فرد مبتلا به خودارضايي از نظر فكري دائما به موضوعات جنسي مي‌انديشد و ذهنش با آنها درگير است و اين امر مانع تفكر آزاد مي‌شود و لذا خودارضايي از عوامل ركود فكري محسوب مي‌شود. بي‌علاقگي به درس و تحصيل، عدم تمركز در هنگام مطالعه و افت تحصيلي نمونه‌اي از آسيب‌هاست. به روايات و احاديث هم كه مراجعه مي‌كنيم براي عفت گرايي و پاكدامني فوائدي را برشمرده‌اند. مثلا امام علي (ع) مي‌فرمايند:
عفاف و پاكدامني برترين عبادت است.
يكي از زيباترين فرازهايي كه در نهج البلاغه آمده اين جمله دلنشين است:
مجاهدي كه در راه خدا به شهادت رسيده است، پاداشش بيشتر از كسي نيست كه قدرت بر گناه دارد، ولي عفاف مي‌ورزد (و دامنش را به گناه آلوده نمي‌كند). نزديك است كه انسان پاكدامن فرشته‌اي از فرشته‌ها باشد.
انساني كه در مقابل وسوسه‌هاي شيطاني ايستادگي مي‌كند، در واقع به جنگ با نفسش رفته است و جهاد با نفس اماره از جنگيدن در ميدان نبرد ظاهري بسي مشكل‌تر و سخت‌تر است.

اما تکلیف کسی که به این عادت مبتلا شده چیست ؟ جواب کاملا مشخص است : ترک این عادت . با ترک خودارضایی به لطف خدا عوارض آن نیز از بین خواهد رفت . البته نکته مهم علاوه بر ترک خودارضایی ، دوری کامل از موارد تحریک کننده است تا شخص به مرور زمان شاهد تمام فواید ترک خودارضایی باشد

 

 

شرمنده وقت نمیکنم ترجمشو بزارم


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمارگیر
    آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 24
  • بازدید سال : 341
  • بازدید کلی : 20,266
  • کدهای اختصاصی
    ارسال اين مطلب به ( فيس بوک ) ارسال اين مطلب به ( فيس نما )